• o nas
  • oferta
  • przygotowanie do druku
  • kontakt
  • galeria
  • o nas
  • oferta
  • przygotowanie do druku
  • kontakt
  • galeria
  • Warunki reklamacji
  • Formularz reklamacyjny
  • Polityka prywatności
  • Polityka jakości
  • Regulamin świadczenia usług
  • Copyright 2019 Prinbox Projekt i realizacja szust.pl

Warunki reklamacji

PRINBOX J. PRĘGOWSKA SPÓŁKA JAWNA
z siedzibą: Al. Chopina 1E, 87-800 Włocławek
KRS: 0000314677, NIP: 8883018680, REGON: 340504770

Definicje użyte w niniejszych warunkach reklamacji oznaczają:

1. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, składająca zamówienie w ramach serwisu drukarni;

2. Drukarnia – spółka PRINBOX J. PRĘGOWSKA SPÓŁKA JAWNA z siedzibą we Włocławku (87-800) przy Al. Chopina 1E, KRS: 0000314677, NIP: 8883018680, REGON: 340504770;

3. Dni robocze – za dni robocze uważa się dni od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy;

4. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta wyrażające w sposób bezpośredni chęć zawarcia umowy sprzedaży;

5. Produkt – usługa druku projektu powierzonego przez Klienta na wybranym podłożu, wykończona zgodnie ze specyfikacją określoną w Zamówieniu w ramach serwisu Drukarni;

1. Drukarnia ma obowiązek dostarczenia Klientowi Produktu bez wad.

2. Klient zobowiązany jest do sprawdzenia zgodności Produktu z treścią Zamówienia niezwłocznie po jego dostarczeniu. W przypadku stwierdzenia wad Produktu, Klient ma prawo do złożenia reklamacji, zarówno ilościowej, jak i jakościowej. Reklamacji podlega Produkt niezgodny z Zamówieniem lub uszkodzony.

3. Warunkiem przyjęcia przez Drukarnię reklamacji jest wypełnienie formularza reklamacyjnego, dostępnego pod linkiem http://prinbox.pl/beta.pl/  i przesłania go na adres e-mailowy p.pregowski@prinbox.pl (z prośbą o potwierdzenie odbioru), bądź przesłania za pośrednictwem poczty polskiej na adres siedziby Drukarni (listem poleconym za potwierdzeniem odbioru), bądź doręczenia osobiście do siedziby Drukarni. Nie złożenie reklamacji na wzorze, o którym mowa powyżej, uważa się za reklamację nie złożoną w ogóle.

4. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać dokładny opis stwierdzonej niezgodności, numer faktury (jeżeli dotyczy), datę wydania Zamówienia, dane kontaktowe składającego reklamacje, tj. imię, nazwisko, adres zamieszkania, numer kontaktowy, oraz czytelny podpis. Reklamacja nie spełniająca tych kryteriów nie będzie rozpatrywana. Jeżeli dane lub informację zawarte w zgłoszeniu reklamacyjnym wymagały będą uzupełnienia, Drukarnia przez rozpatrzeniem reklamacji, może zwrócić ją Klientowi wzywając do jej uzupełnienia w terminie 3 dni pod rygorem pozostawienia jej bez rozpoznania.

5. Każda reklamacja zgłoszona przez Klienta będzie rozpatrywana indywidualnie.

6. Klient obowiązany jest do zgłoszenia wad Produktu niezwłocznie po ich wykryciu, nie później jednak niż w niżej zastrzeżonych terminach:

6.1. do 3 dni roboczych od dnia otrzymania dostawy w formie przesyłki;

6.2. do 2 dni roboczych od dnia otrzymania Produktu w przypadku odbioru osobistego;

z zastrzeżeniem, że co do ilości opakowań zbiorczych (paczek), reklamacja w każdym z powyższych przypadków winna być zgłaszana w chwili odbioru Zamówienia, tj. bądź kurierowi w przypadku punktu 6.1. bądź bezpośrednio Drukarni w przypadku punktu 6.2.

Po przekroczeniu wskazanych terminów reklamacje nie będą rozpatrywane, bowiem wraz z ich upływem wygasają wszelkie roszczenia Klienta w stosunku do Drukarni w zakresie Zamówienia.

7. Zgłoszenia reklamacyjne przyjmowane są w dni robocze do godziny 14:00.

8. Uszkodzenia mechaniczne Zamówienia powinny być zgłaszane w dniu jego dostarczenia. Przez uszkodzenia mechaniczne rozumie się m.in. rysy, zagięcia, wgniecenia, etc.

9. Zgłoszenie reklamacji nie powoduje odroczenia terminu płatności za zrealizowane przez Drukarnie Zamówienie.

10. W przypadku zgłoszenia reklamacji, Klient zobowiązany jest do dostarczenia Produktu na swój koszt i pozostawienia go do dyspozycji Drukarni do czasu zakończenia postępowania reklamacyjnego, z zastrzeżeniem postanowień pkt. 16. Wówczas to dopiero rozpoczyna bieg termin o którym mowa w pkt. 11 poniżej. Przesyłki wysyłane za pobraniem, nie będą przez Drukarnię odbierane.

11. Drukarnia zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty jej prawidłowego złożenia. Pracownik Drukarni poinformuje wówczas Klienta o sposobie jej rozwiązania. Za zachowanie przez Drukarnię terminu rozpatrzenia reklamacji, uznawało się będzie datę złożenia pisma w polskiej placówce pocztowej, bądź wysłanie wiadomości e-mail. Bieg terminu rozpatrzenia reklamacji zgłoszonych w dni wolne od pracy, rozpoczyna się pierwszego dnia roboczego.

12. Przebieg reklamacji i dokonane ustalenia, Drukarnia oraz Klient ustalą w formie protokołu reklamacyjnego. W razie odmowy podpisania przez Klienta protokołu reklamacyjnego, Drukarnia podpisze protokół jednostronnie i zamieści w nim wzmiankę o przyczynie braku podpisu ze strony Klienta.

13. W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji, Drukarnia zwraca Klientowi reklamowane Zamówienie na jego koszt. Jeżeli reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie, koszt przesłania zwrotu ponosi Drukarnia.

14. Drukarnia w przypadku uznania reklamacji może obniżyć cenę, dostarczyć Produkt wolny od wad, bądź zwrócić zapłatę. W takim przypadku Drukarnia poinformuje Klienta o terminie bądź stosownego zwrotu należności, bądź dostarczenia Produktu wolnego od wad.

15. Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za:

15.1. wydruk materiałów z błędnie przygotowanych plików pod względem treści;

15.2. wydruk materiałów przygotowanych do druku niezgodnie ze specyfikacją przygotowania pliku zawartą w Regulaminie świadczenia usług przez Drukarnię, dostępnym pod linkiem http://prinbox.pl/beta/regulamin-swiadczenia-uslug/

15.3. różnice kolorystyczne pomiędzy wydrukiem a obrazem wyświetlanym na monitorze. Ze względu na różnice technologiczne, wynikające ze sposobu wyświetlania kolorów przez większość monitorów, a technologią druku, porównywanie kolorystyki wydruku z kolorystyką prezentowaną na monitorze jest niepoprawne technologicznie. Brak zgodności kolorów wydruku z obrazem ekranowym nie może stanowić więc powodu do zgłoszenia reklamacji;

15.4. opóźnienia w terminie realizacji, wynikającego z terminu dostarczenia poprawnych danych przez Klienta, w odpowiednich standardach i w poprawnych formatach;

15.5. opóźnienia w terminie realizacji, wynikającego z awarii maszyn i urządzeń Drukarni, którym Drukarnia nie mogła zapobiec pomimo zachowania należytej staranności, oraz opóźnienia wynikającego z działania siły wyższej, jak również odstępstw jakościowych jeżeli przynajmniej 95% materiałów posiada parametry jakościowe mieszczące się w zakresie tolerancji;

15.6. opóźnienia w terminie realizacji, wynikającego z opóźnienia w realizacji zobowiązań przez inne podmioty na rzecz Drukarni;

16. W przypadku każdej rozpatrywanej reklamacji Drukarnia może zażądać od Klienta zwrotu całości nakładu. Konsekwencją nie uczynienia zadość przedmiotowemu żądaniu przez Klienta, będzie negatywnie rozpatrzona reklamacja.

17. Wady części Zamówienia nie uprawniają Klienta do reklamacji całości dostawy. Powtórne wykonanie Zamówienia lub zwrot zapłaty, może nastąpić wyłącznie po zwróceniu Drukarni przez Klienta całego zamówionego nakładu.

18. Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia, zagubienia lub opóźnienia przesyłek podczas transportu. Reklamacje związane z przesyłkami kurierskimi zostaną rozpatrzone na podstawie protokołu szkody sporządzonego wspólnie z kurierem przy odbiorze przesyłki. O przedmiotowym Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Drukarnię. Reklamacje nie spełniające powyższej procedury nie będą uwzględniane. Decyzje w sprawie zakresu i wymiaru reklamacji dotyczących przesyłek, zależą wyłącznie od firmy kurierskiej.

19. W przypadku opóźnienia w doręczeniu przesyłki, Klient musi zaznaczyć ten fakt na liście przewozowym w obecności przedstawiciela firmy kurierskiej. Wymagane jest podanie daty i godziny doręczenia, oraz przyczyny opóźnienia doręczenia przesyłki (podane przez przedstawiciela firmy kurierskiej).

20. W przypadku udokumentowanej odmowy przyjęcia przesyłki przez Klienta, przesyłka jest zwracana do Drukarni na koszt Klienta.

21. Klient oświadcza, że jest świadomy ograniczeń jakie narzuca druk offsetowy oraz cyfrowy, akceptuje ich konsekwencje, w tym różnice kolorystyczne jakie mogą wystąpić w stosunku do obrazu obserwowanego na monitorze lub druku tej samej pracy na różnych maszynach. Różnice takie nie podlegają reklamacji.

22. Jeżeli powodem reklamacji są różnice w kolorze otrzymanego Produktu w stosunku do oczekiwań Klienta, warunkiem podstawowym dochodzenia reklamacji jest porównanie wydrukowanej pracy z wydrukiem próbnym, który może na zlecenie Klienta wykonać Drukarnia przez drukiem, lub który powinien być przesłany przed drukiem przez Klienta do Drukarni. Wobec przedmiotowego, wszelkie reklamacje kolorystyczne będą rozpatrywane na podstawie wzorów kolorystycznych pisemnie zaakceptowanych przez Klienta i przyjętych przez Drukarnię do druku.

23. Odpowiedzialność odszkodowawcza Drukarni z tytułu niewykonania bądź nienależytego wykonania Zamówienia, ogranicza się do wysokości ceny ustalonej za jego wykonanie. Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne utracone korzyści, które mogą być następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania Zamówienia.

24. Nadmiar lub niedomiar do 5% Produktu jest możliwy i nie stanowi podstawy do roszczeń reklamacyjnych. W przypadku reklamacji papieru, tolerancja papieru wynosi 7%, zaś tolerancja grubości papieru 0,01 mm. W przypadku reklamacji format, tolerancja formatu ostatecznego to +/- 5%.

25. W przypadku realizacji Zamówienia na materiałach powierzonych lub wskazanych przez Klienta, Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za stopień ich przydatności do druku.

26. Różnice kolorystyczne wynikające ze względu na stopień białości papieru użytego do druku oraz jego podatności na druk nie będą uznawane za podstawę do reklamacji.

27. Wszelkie uszlachetnienia zastosowane do zabezpieczenia lub podniesienia walorów estetycznych druku tj. lakier olejowy, dyspersyjny, UV, folia, a mające wpływ na ostateczną kolorystykę drukowanych prac nie będą rozpatrywane w ramach reklamacji.

  • Copyright 2019 Prinbox
  • Warunki reklamacji
  • Formularz reklamacyjny
  • Polityka prywatności
  • Polityka jakości
  • Regulamin świadczenia usług
  • Projekt i wykonanie: szust.pl