• o nas
  • oferta
  • przygotowanie do druku
  • kontakt
  • galeria
  • o nas
  • oferta
  • przygotowanie do druku
  • kontakt
  • galeria
  • Warunki reklamacji
  • Formularz reklamacyjny
  • Polityka prywatności
  • Polityka jakości
  • Regulamin świadczenia usług
  • Copyright 2019 Prinbox Projekt i realizacja szust.pl

Regulamin świadczenia usług

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

Niniejsze warunki określają zasady współpracy handlowej pomiędzy Zleceniobiorcą

DRUKARNIA PRINBOX J. Pręgowska Sp. J.
Al. Chopina 1E
87-800 Włocławek

a kontrahentami (Zleceniodawcami), z którymi nie zostały zawarte odrębne pisemne umowy bądź ustalenia.

1.1. Regulamin określa:

a) sposób korzystania z usług oferowanych przez Drukarnię PRINBOX SP.J.,

b) zakres odpowiedzialności oraz wszelkie inne informacje porządkowe.

Ogólne warunki mają zastosowanie do wszystkich umów, których przedmiotem jest druk, oprawa oraz wszelkie inne formy wykonywania usług poligraficznych przez Drukarnię PRINBOX SP. J., zwanej dalej Zleceniobiorcą lub Usługodawcą, zawieranych z innymi osobami lub podmiotami zwanymi dalej Zamawiającymi lub Klientami.

1.2. Postanowienia niniejszego Regulaminu stanowią integralną część umowy/ zlecenia/zamówienia, jej podpisanie oznacza akceptację Regulaminu.

1.3. W sprawach nie regulowanych przez niniejszy Regulamin mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa polskiego.

2. ZAMÓWIENIA

2.1. Realizacja zlecenia może nastąpić tylko i wyłącznie na podstawie zamówienia złożonego w formie pisemnej lub e-mailowej.

2.2. Zamówienie musi zawierać następujące informacje:

  • rodzaj pracy;
  • format netto pracy;
  • ilość kolorów CMYK ;
  • ilość i numery kolorów Pantone;
  • ilości stron;
  • nakład;
  • rodzaj materiału, na którym druk ma być wykonany (papier/karton i gramatura);
  • wykaz uszlachetnień;
  • rodzaj oprawy,
  • uzgodniony koszt,
  • uzgodniony termin realizacji.
  • uzgodniony sposób dostarczenia zamówienia.

Dodatkowo na zamówieniu należy zamieścić:

  • dane do faktury,
  • adres do wysyłki (jeśli inny niż podany do faktury),
  • adres do wysyłki faktury (jeśli inny niż adres do wysyłki).

2.3. Po złożeniu zamówienia, Klient otrzymuje od Zleceniobiorcy e-mail zwrotny z potwierdzeniem złożonego zamówienia wraz z wstępną wyceną wykonania usługi oraz terminem realizacji. Po otrzymaniu e-maila zwrotnego Zleceniodawca zobowiązany jest do ostatecznej akceptacji zamówienia w formie pisemnej lub elektronicznej.

2.4. Nowi Klienci przed złożeniem pierwszego zamówienia zobowiązani są do dostarczenia kserokopii lub skanów dokumentów rejestrowych: NIP, REGON, KRS lub wpis do ewidencji (w przypadku firm).

2.5. Końcowa wycena realizacji następuje w porozumieniu z Klientem w momencie ustalenia ostatecznej wersji projektu.

3. REALIZACJA ZAMÓWIENIA

3.1. Zleceniobiorca zobowiązuje się do wykonania usługi zgodnie z zasadami sztuki drukarskiej według najlepszej swojej wiedzy i według najwyższej w tej mierze staranności oraz mając na względzie ochronę interesów Zleceniodawcy.

3.2. Projekty i materiały powinny być dostarczone w formie dokumentów PDF . Prace mogą być przysłane w otwartych plikach z programów graficznych, w takim przypadku drukarnia PRINBOX nie ponosi odpowiedzialności za błędy wynikające z różnicy wersji oprogramowania.

3.3. Zleceniobiorca nie odpowiada za ewentualne błędy w materiałach przekazanych do druku z wyjątkiem sytuacji, gdy skład, łamanie, obróbka tekstowo-graficzna i przygotowanie do naświetlenia są elementem zamówienia.

3.4. Zleceniodawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za wady prawne wynikające z treści i formy dostarczonych do druku prac, w tym także za wszelkie naruszenia praw osób trzecich.

3.5. Zleceniodawca zobowiązany jest do dostarczenia materiałów do druku w terminach wynikających z uzgodnionego harmonogramu.

3.6. Wszelkie opóźnienia w dostarczeniu materiałów do druku w stosunku do uzgodnionego harmonogramu, dostarczenie materiałów do druku niekompletnych lub wadliwych upoważnia Zleceniobiorcę do odpowiedniego wydłużenia terminu wykonania.

3.7. Zasady przygotowania prac do druku:

  1. Pliki powinny być zapisane w standardzie pdf w wersji 1.5 i wyższej.
  2. Pliki powinny być wyłącznie kompozytowe.
  3. W przypadku montowania wersji językowych – format stron powinien być wyrównany
  4. Fonty: W plikach powinny być osadzone wszystkie użyte fonty (include all fonts, embed all fonts). Można także zamienić fonty na krzywe.
  5. Kolory: Prace powinny być przygotowane w przestrzeni barwnej CMYK i bez profili ICC. W przypadku pracy zawierającej kolory dodatkowe Pantone , plik musi zawierać dokładne opisanie występujących kolorów dodatkowych. W innym przypadku kolory te zostaną skonwertowane do przestrzeni barwnej CMYK.

Dodatkowo Zleceniodawca powinien:

  • Kontrolować rozdzielczość użytych grafik, aby nie była mniejsza niż 250 dpi
  • Sprawdzić, aby stopień pokrycia farby nie był większy niż 300 %.
  • Sprawdzić czy nadruk (overprint) obiektów jest użyty prawidłowo.
  • Sprawdzić czy zalewkowanie – jeśli jest potrzebne, jest użyte w sposób właściwy.
  • Ustawić spady i wygenerować format netto centralnie ze spadami (co najmniej 3 mm) wraz ze znaczkami cięcia netto na formacie odpowiednio większym (np netto A4 na B4).
  • Wygenerować, w przypadku pracy wielostronicowej. strony po kolei w jednym pliku, bądź pojedyncze pliki zawierające każdy jedną stronę. W tym drugim wypadku należy zwrócić uwagę na czytelne nazwanie plików.

3.8. Zamawiający akceptuje wystąpienie maksimum +/- 5% różnicy ilościowej i jakościowej w stosunku do zamawianego nakładu, jako prawidłowe wykonanie zamówienia.

3.9. Terminy realizacji zamówień lub jednego ze zleceń występujących w zamówieniu mogą być niedotrzymane ze strony PRINBOX w przypadku wystąpienia siły wyższej (np. awaria). W takim jednak przypadku Klient jest o tym fakcie informowany najpóźniej w dniu maksymalnego terminu realizacji.

3.10. PRINBOX nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w realizacji zlecenia wynikające z przesłania przez Klienta wadliwych plików lub konieczności wprowadzenia na życzenie Klienta poprawek do projektów, co powoduje opóźnienie terminu rozpoczęcia realizacji zlecenia.

4. PŁATNOŚCI

4.1. W momencie przesłania zamówienia Klient automatycznie zobowiązuje się uiścić koszty wynikające z tytułu realizacji i ewentualnej wysyłki przedmiotu zamówienia.

4.2. Ceny towarów są cenami netto i należy do nich doliczyć podatek VAT w stawce obowiązującej w dniu wystawienia faktury VAT.

4.3. Za datę płatności strony przyjmują datę wpływu środków pieniężnych na konto bankowe PRINBOX.

4.4. Przy realizacji zleceń obowiązują następujące formy płatności:

  • płatność gotówkowa przy odbiorze (wpłata w kasie, płatność za pobraniem),
  • przedpłata na wskazane konto przed wysyłką / odbiorem zamówienia,
  • płatność z odroczonym terminem.

4.5. Zleceniobiorca nie wyklucza możliwości zażądania od Zleceniodawcy przedpłaty przed przystąpieniem do realizacji zamówienia.

4.6. W przypadku nieterminowej płatności naliczane będą odsetki ustawowe za każdy dzień zwłoki.

4.7. Wszelkie zaległości płatnicze ze strony Zleceniodawcy mogą w efekcie skutkować skierowaniem sprawy do windykacji, na drogę sądową oraz wpisaniem firmy do Krajowego Rejestru Długów.

5. ODBIÓR ZLECEŃ / KOSZTY DOSTAWY

5.1. Istnieją następujące możliwości dostarczenia zamówienia:

  • odbiór osobisty,
  • przesyłka pocztowa,
  • przesyłka kurierska.

5.2. W przypadku przesyłki do Zamawiającego za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej koszt tej usługi jest doliczany do zamówienia. Koszt ten jest ustalany przed wysyłką.

5.3. Drukarnia Prinbox nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia, zagubienia lub opóźnienia przesyłek podczas transportu. Reklamacje dotyczące uszkodzeń przesyłek w transporcie należy zgłosić kurierowi w momencie odbioru towarów. Osoba odbierająca jest zobowiązana sporządzić protokół reklamacyjny z udziałem pracownika firmy kurierskiej i niezwłocznie powiadomić o tym pisemnie drukarnię. Reklamacje nie spełniające powyższej procedury nie będą uwzględniane. Decyzje w sprawie zakresu i wymiaru reklamacji dotyczących przesyłek zależą wyłącznie od firmy kurierskiej.

5.4. Przy odbiorze zamówienia należy koniecznie sprawdzić kompletność oraz stan przesyłki. W razie jej ewentualnego uszkodzenia natychmiast zawiadomić Usługodawcę, a reklamacje zgłaszać pisemnie w formie protokołu reklamacyjnego sporządzonego w udziałem przedstawiciela Drukarni lub firmy spedycyjnej w momencie odbioru towaru, pod rygorem nieważności.

5.5. W przypadku ewentualnych uszkodzeń przedmiotu zamówienia podczas transportu przez zewnętrzną firmę (firma kurierska, Poczta Polska) Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności. W tym przypadku odpowiedzialność ponosi firma zewnętrzna (art. 429 kc).

6. REKLAMACJE

6.1. Klient obowiązany jest do zgłoszenia wad Produktu niezwłocznie po ich wykryciu, nie później jednak niż w niżej zastrzeżonych terminach:

6.1. do 3 dni roboczych od dnia otrzymania dostawy w formie przesyłki;

6.2. do 2 dni roboczych od dnia otrzymania Produktu w przypadku odbioru osobistego; z zastrzeżeniem, że co do ilości opakowań zbiorczych (paczek), reklamacja w każdym z powyższych przypadków winna być zgłaszana w chwili odbioru Zamówienia, tj. bądź kurierowi w przypadku punktu 6.1. bądź bezpośrednio Drukarni w przypadku punktu 6.2. Po przekroczeniu wskazanych terminów reklamacje nie będą rozpatrywane, bowiem wraz z ich upływem wygasają wszelkie roszczenia Klienta w stosunku do Drukarni w zakresie Zamówienia.

6.3. Wady części zamówienia nie uprawniają do reklamacji całości zlecenia.

6.4. Wykonawca nie ingeruje bez wiedzy i akceptacji Zamawiającego w treść i kolorystykę przesłanych materiałów oraz nie dokonuje w nich żadnych korekt, dotyczy to zwłaszcza błędów ortograficznych i gramatycznych oraz wartości kolorystycznych nadesłanych materiałów. W przypadku znalezienia błędów po druku zaakceptowanych projektów reklamacje z tego tytułu nie będą mogły być uwzględnione.

6.5. W przypadku błędu z winy Wykonawcy zobowiązuje się on wykonać zlecenie poprawnie po ustaleniu wszystkich szczegółów dotyczących reklamacji z Zamawiającym, chyba że strony postanowiły inaczej. Jeśli błąd wystąpił z winy Zamawiającego (np. wskutek przesłania źle przygotowanych materiałów), Zamawiający nie ma prawa wnosić roszczeń.

6.6. Zleceniodawca oświadcza, że zdaje sobie sprawę z ograniczeń jakie narzuca druk offsetowy i cyfrowy, akceptuje ich konsekwencje, w tym różnice kolorystyczne jakie mogą wystąpić w stosunku do obrazu obserwowanego na monitorze lub druku tej samej pracy na różnych maszynach. Różnice takie nie podlegają reklamacji. Warunkiem złożenia reklamacji kolorystycznej jest dostarczenie przed drukiem odbitki próbnej (proof). Dostarczenie odbitki próbnej po wykonanym druku nie jest podstawą do wnoszenia reklamacji.

6.7. Reklamacje dotyczące jakości druku będą rozpatrywane w przypadku zwrotu 100% wadliwej produkcji. W przeciwnym wypadku reklamacje będą rozpatrywane negatywnie. Powtórne wykonanie zlecenia lub zwrot zapłaty może nastąpić wyłącznie po zwróceniu Zleceniobiorcy całego zamówionego nakładu.

6.8. W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji Klient poniesie koszty dostarczenia oraz ponownego wysłania reklamowanego towaru.

6.9. Drukarnia Prinbox nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia, zagubienia lub opóźnienia przesyłek podczas transportu. Reklamacje dotyczące uszkodzeń przesyłek w transporcie należy zgłosić kurierowi w momencie odbioru towarów. Osoba odbierająca jest zobowiązana sporządzić protokół reklamacyjny z udziałem pracownika firmy kurierskiej i niezwłocznie powiadomić o tym pisemnie drukarnię. Reklamacje nie spełniające powyższej procedury nie będą uwzględniane. Decyzje w sprawie zakresu i wymiaru reklamacji dotyczących przesyłek zależą wyłącznie od firmy kurierskiej.

7. ZAKRES ODPOWIEDZIALNOŚCI

7.1. W przypadku nieterminowego lub niewłaściwego wykonania zamówienia/ zlecenia lub odstąpienia od zamówienia, odpowiedzialność Usługodawcy ograniczona jest do wysokości zaistniałej szkody i wartości przyjętego do wykonania zamówienia/zlecenia, oraz nie obejmuje pokrywania ewentualnych utraconych przez Zamawiającego korzyści.

7.2. Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za:

  • wydruk prac błędnie przygotowanych pod względem treści,
  • wydruk prac błędnie przygotowanych pod względem technicznym, w przypadku braku korekt ze strony Usługodawcy,
  • wydruk prac zaakceptowanych przez Zamawiającego a zawierających błędy techniczne lub treściowe,
  • opóźnienia w czasie realizacji wynikające z terminu dostarczenia wymaganych dokumentów przez Zamawiającego,

7.3. Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za reklamacje dotyczące przesyłek kurierskich lub za pośrednictwem Poczty Polskiej.

8. SIŁA WYŻSZA

8.1. W przypadku zaistnienia siły wyższej, Strony są zwolnione z zobowiązań wynikających z umowy w czasie trwania takich okoliczności.

8.2. Strona narażona na działanie siły wyższej nie jest odpowiedzialna za spowodowane tym niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy. Wykonanie umowy może być zawieszone w całości lub w części w razie działania siły wyższej. Strona narażona na działanie siły wyższej może również z tego względu odstąpić od umowy, bez prawa do żądania odszkodowania przez drugą Stronę. Strona będąca narażona na powyższe działania zobowiązana jest do niezwłocznego poinformowania o tym drugiej Strony.

9. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH.

9.1. Drukarnia PRINBOX z siedzibą we Włocławku, ul. Chopina 1E przetwarza dane osobowe pozyskane jedynie w sposób zgodny z prawem, miedzy innymi na podstawie zawieranych transakcji handlowych, świadczenia usług, z legalnych źródeł publicznych oraz ogólnodostępnych, w tym z Internetu, tworząc bazę danych kontrahentów i bazę kontaktową w której znajdować się mogą Państwa dane oraz dane Państwa reprezentantów, przedstawicieli, pełnomocników i pracowników.

Wśród tych informacji mogą pojawić się dane, które na gruncie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej nazwa RODO), mają charakter danych osobowych.

9.2. Dane osobowe przetwarzane są w celach ściśle związanych z prowadzeniem przez Administratora działalności gospodarczej, polegającej na sprzedaży towarów i usług.

9.3. Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na podstawie jednej z przesłanek:

  • Art. 6 ust. 1 lit. a RODO: osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów.
  • Art. 6 ust. 1 lit. b RODO: przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.

9.4. W oparciu o w/w przepis PRINBOX przetwarza dane osobowe klientów:

  • będących osobami fizycznymi, wspólnikami spółek osobowych oraz ich reprezentantów, przedstawicieli, pełnomocników, pracowników i osób wskazanych do kontaktów,
  • a w przypadku firm, przedsiębiorstw i innych podmiotów gospodarczych niebędących osobami fizycznymi: przetwarzane są dane ich reprezentantów, przedstawicieli, pełnomocników, pracowników i osób wskazanych do kontaktów, w celach związanych z realizacją umowy i transakcji kupna- sprzedaży oraz wynikających z nich gwarancji. Do celów szczegółowych należą między innymi:
  • nawiązywanie kontaktów telefonicznych i mailowych,
  • wystawianie dokumentacji księgowej niezbędnej do dokumentowania transakcji sprzedaży,
  • wysyłanie korespondencji firmowej w formie papierowej oraz elektronicznej (faktury, umowy, pisma, wezwania do zapłaty, informacje, oferty handlowe, itp.),
  • realizacja zamówień, wysyłek i dostaw towarów,
  • obsługa zgłoszeń serwisowych i reklamacji.

9.5. Art. 6 ust. 1 lit. c RODO: przetwarzanie jest niezbędne do wypełniana obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze.

W oparciu o w/w przepis PRINBOX przetwarza dane osobowe w celu wypełnienia obowiązków i zobowiązań określonych w przepisach, miedzy innymi w: przepisach podatkowych, w oparciu o Ustawę o rachunkowości i innych przepisach mających zastosowanie dla PRINBOX SP.J.

9.6. Art. 6 ust. 1 lit. f RODO: przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez osobę trzecią z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem.

W odniesieniu do w/w przepisu PRINBOX może przetwarzać dane osobowe min.: do celów administracyjnych, prowadzenia polityk wewnętrznych, planowania finansowego i budżetowania, składania ofert, dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami.

9.7 Prawnie uzasadnione interesy realizowane przez Administratora to przede wszystkim:

  • oferowanie klientom PRINBOX produktów i usług będących w ofercie PRINBOX, czyli marketing bezpośredni własnych towarów i usług Administratora,
  • cele statystyczne i analityczne,
  • optymalizacja naszych produktów, optymalizacja procesów obsługi,
  • budowanie wiedzy o naszych klientach i ich potrzebach oraz lepszy dobór towarów i usług do potrzeb klientów,
  • ustalenie i dochodzenie roszczeń oraz obrona przed roszczeniami,
  • windykacja należności.

9.8. Administrator udostępnia Państwa dane osobowe podmiotom współpracującym w zakresie:

  • obsługi IT,
  • usług bankowych,
  • usług kurierskich i transportowych,
  • usług ubezpieczania należności, faktoringu,
  • usług prawniczych i windykacyjnych.

9.9. Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora przez okres łączącej nas współpracy lub okres niezbędny dla realizacji prawnie uzasadnionych interesów PRINBOX, o których mowa w pkt. 4 powyżej a do celów dowodowych do czasu przedawnienia roszczeń z tytułu wzajemnych stosunków gospodarczych. W przypadku przetwarzania danych na mocy udzielonej przez Państwa zgody, dane te będą przetwarzane nie dłużej niż realizacja celu w jakim zostały zebrane lub do czasu cofnięcia przez Państwa udzielonej zgody.

9.10. Informujemy, że w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych w każdej chwili przysługuje Pani/Panu prawo do:

  • żądania od Administratora dostępu do Pani/Pana danych osobowych,
  • żądania od Administratora sprostowania Pani/Pana danych osobowych,
  • żądania od Administratora usunięcia Pani/Pana danych osobowych,
  • żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych,
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/pana danych osobowych,
  • przenoszenia Pani/Pana danych osobowych, 

Z powyższych praw można skorzystać poprzez kontakt pisemny:

  • za pomocą poczty tradycyjnej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej
  • Copyright 2019 Prinbox
  • Warunki reklamacji
  • Formularz reklamacyjny
  • Polityka prywatności
  • Polityka jakości
  • Regulamin świadczenia usług
  • Projekt i wykonanie: szust.pl